söndag 20 oktober 2013

I kroppen min. Resan mot livets slut och alltings början.

Den unge mannen Kristian Gidlund gick bort i cancer innan han blev 30 år. Han skrev under sin sjukdomstid en väldigt välbesökt och uppskattad blogg. Eftersom jag liksom Kristian har en cancerdiagnos och skriver en blogg om sjukdomen var  det med stort intresse jag grep mig an boken. Det är väldigt mycket jag känner igen och kan identifiera mig med. En stor skillnad  är dock att jag är 35 år äldre och mycket av det som Gidlund sörjer att han aldrig får uppleva har jag faktiskt upplevt, t ex att skaffa  barn. Kristian skriver tillgivet om sin mamma och sina syskon, det är annorlunda för mig med en egen familj. En annan stor skillnad är att jag överlevt, åtminstone hittills. Jag tycker att alla ska  läsa Kristian Gidlunds bok eftersom han behandlar tabubelagda områden som  döden och allvarliga sjukdomar på ett mycket personligt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar