lördag 9 november 2013

Kom ska vi tycka om varandra.

Jag är en notorisk e-boksläsare och av ett ren tillfällighet fick jag tag i Hans Koppels thriller, som pappersbok. Ni som följt min blogg Läsaren, vet att jag också är en notorisk deckarskeptiker. Denna gång ledde slumpen mig till en mycket bra representant för det svenska deckarundret. Min vanliga invändning om tillkrånglade  intriger  och ytliga person- och miljöskildringar gäller inte alls. Jag tycker om att den utspelar sig i en avglamoriserad mediavärld och med praktisk tillämpning av internet och mobiltelefoner gör boken modern och relevant. Handlingen börjar om ett snesteg på en konferens som utvecklas till en stalkerdramatik. En lugn början med en successiv stegring av spänningen - som en thriller ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar